Pod týmto názvom sa ukrýva 2-miestny športový automobil (coupé) vychádzajúci z výrobnej rady 110 R. Bol to len prototyp vyvíjaný od roku 1969 do 1971, do sériovej výroby sa nedostal. Karosériu mal vyrobenú z laminátu s kovovými výstuhami, výrazných bolo 6 vyklápacích svetlometov a bizarný vyklápací stredný diel karosérie, tj. dvere, predné sklo a strecha sa vyklápali spoločne nahor.
Motor auta bol umiestnený vzadu, bol to radový štvorvalec prevzatý od Škody 110 L Rallye s objemom 1107 cm3, výkonom 55 kW (75 hp), zrýchlením 0-100 km/h za 15 sekúnd a maximálnou rýchlosťou 180 km/h.
Vyrobený bol však údajne jeden jediný exemplár bielej farby, ktorý predstavili v roku 1982 na bruselskom Autosalóne. Keďže sa nedostal do sériovej výroby, využili ho aspoň pre potreby filmu. Nutná bola istá reštylizácia, konkrétne auto prelakovali na čierno s červenými linkami okolo hrán, odstránili 2 bočné výklopné svetlá a nahradili ich dvomi obdĺžnikovými, medzi ktorými bola mriežka chladiča, okrem toho zadné svetlá prerobili podľa vzoru Škody 742 M a pridali mu výrazné zadné krídlo. Takto pripravené auto už bolo schopné hrať v upírskom filme Upír z Feratu a vďaka tomu si vyslúžilo prezývku Ferat.
Momentálne je toto vozidlo vystavené v múzeu Škoda Auto.
Parametre
Dĺžka | 4060 mm |
Šírka | 1640 mm |
Výška | 1120 mm |
Rázvor | 2500 mm |
Rozchod | 1310/1300 mm |
Hmotnosť | 898 kg |
Objem nádrže | 70 l |
Motor | OHV 1.1L |
Prevodovka | 4-stupňová |
Krútiaci moment | 81 Nm pri 5250 rpm |
Maximálna rýchlosť | 180 km/hod |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 15.3 s |
Video:
http://www.youtube.com/watch?v=JfpzMjm5XQM