Škoda Garde

Škoda 743 pomenovaná aj ako Garde bol športový osobný automobil českého výrobcu Škoda vyrábaný v rokoch 1981 až 1990 v továrni Kvasiny. Oficiálne bola Škoda Garde predstavená na strojárenskom veľtrhu v Brne v októbri 1981. Od mája 1982 sa automobil Garde montoval aj v Bratislavských automobilových závodoch a jednalo sa tak o vôbec prvé sériovo vyrábané vozidlo na Slovensku.

Skoda Garde

zdroj: wikipedia

Škoda Garde je modernejším nástupcom obľúbenej Škody 110 R, ktorá sa prestala vyrábať v roku 1980. Tento automobil bol odvodený od štvordverového sedanu Škoda 742 (obchodné označenie typov Škoda 120 LS, 130 L, 135 GL a 136 GL). Výrazne sa líšil aerodynamickejším tvarom.

Škoda Garde má motor umiestnený vzadu s pohonom zadnej nápravy s výkonom 43 kW a štvorrýchlostnú prevodovku.

Škoda Garde má typ karosérie M1, má teda úzku prednú časť a nemá tvarované svetlomety. Na maske chladiča sa nachádza nápis Garde, pri niektorých modeloch nápis však chýba, alebo je nahradený názvom Rapid pre zahraničné trhy. K výbave na želanie zákazníka bolo možné objednať strešné okno, vnútorné zrkadlo na pravej strane vozidla, prepínač zadných hmlových svetlometov a zadný hmlový svetlomet umiestnený na ľavej strane vozidla.

Na exportných trhoch (Holandsko, Veľká Británia, NDR) bol tento automobil predávaný pod názvom Škoda Garde a Škoda 120 R, do frankofónnych krajín bol dodávaný pod názvom Škoda Rapid.

Nástupcom Škody Garde sa stala v roku 1984 Škoda Rapid, dvojmiestne coupé s dvoma núdzovými sedadlami.

Technické parametre

Dĺžka 4175 mm
Šírka 1610 mm
Výška 1380 mm
Rázvor náprav 2400 mm
Celková hmotnosť 1265 kg
Priemerná spotreba paliva 6.5 l/100 km
Max. rýchlosť 153 km/h

Video:

http://www.youtube.com/watch?v=aCru048_ydE