Pod variant Škoda 130 spadajú aj modely 135 a 136, všetko sú to modely s motorom aj pohonom vzadu, typovo 4-dverové sedany, ktoré vyrábala Škoda Auto v meste Mladá Boleslav v bývalom Československu medzi rokmi 1984 a 1990. Posledné dva roky sa upustilo od rady 130 a vyrábali sa už len verzie 135/136. Táta rada je priamym nasledovníkom modelov 105/120.
Prvá Škoda 130 bola predstavená v roku 1984 a vychádzala z modelov 105/120, používala však nový 1289 cm3 motor s výkonom 58 bhp (43 kW). Auto bolo predĺženou verziou modelu 120 s motorom 1174 cm3 a malo s ňou množstvo identických prvkov. Tento motor sa neskôr znovu využil v modeli Škoda Favorit. Škoda 130 používala 5-stupňovú prevodovku. Sedan verzie sa zvykli nazývať 130 L a 130 GL a Coupé verzia mala meno 130 Rapid.
V roku 1987 predstavili model Škoda 136 o rok neskôr aj model 135, ktoré predznamenali blížiaci sa koniec výroby rady 130. Verzia 136 mala upravený motor s vyšším výkonom 46 kW a taktiež novú masku chladiča, v interiéry auta nastala zmena prístrojovej dosky. Verzia 135 je obdobou 136 avšak má o niečo nižší výkon 58 bhp (43 kW).
V roku 1985 na objavila Škoda 130 aj v UK, kde bola dostupná pod názvami Estelle 130 L a 130 LSE (4-dverový sedan) a 130 Rapid (2-dverové coupé). Okrem toho v roku 1988 do UK prišli aj modely 136 Rapid Coupé a Cabriolet a tiež pomerne vzácny Rapid 135 RiC Coupé. Predovšetkým model Rapid sa tešil obľube a dobrým kritikám na svoje jazdné vlastnosti.
V roku 1990 definitívne ukončili výrobu Škody 130. Celkovo sa vyrobilo asi 60 000 týchto vozidiel.
Parametre
Motory | 1.3 L I4 58-62 hp (43-46 kW) |
Prevodovka | 5-stupňová manuálna |
Dĺžka | 4200 mm |
Šírka | 1610 mm |
Výška | 1400 mm |
Maximálna rýchlosť | 150 km/h |
Zrýchlenie z 0-100 km/h | 17 s |
Priemerná spotreba (l/100 km) | 8.9 (mesto), 5.8-8.2 (mimo mesto) |