Škoda 110 R je coupé od Škoda Auto, ktoré sa vyrábalo od roku 1970 do 1980. Jeho športová verzia 130 RS sa vyrábala ďalej až do roku 1982 (avšak vo veľmi limitovanom počte a bola určená na pretekárske účely). Konštrukčne vychádza z modelu 110, má však silnejší motor. Od roku 1981 sa začal vyrábať nasledovník modelu 110 R – Škoda Garde. Produkcia prebiehala v Kvasinách v Československu. Dohromady bolo vyrobených okolo 57 000 týchto áut.
Vďaka svojmu nadčasovému dizajnu je aj dnes pomerne obľúbeným vozidlom medzi zberateľmi a fanúšikmi veteránov a tiež objektom pre fanúšikov tuningu.
Nevýhodou bola malá nádrž umiestnená vpredu pred batožinovým priestorom, ktorá mala objem len 32 litrov (auto tak na jedno natankovanie prešlo len 400 km). Má štvorstupňovú prevodovku, dvojkruhové brzdy(vpredu kotúčové, vzadu bubnové). Karoséria má samonosnú oceľovú konštrukciu a auto má 4 miesta na sedenie.
Parametre
::::::::::::::::::::::
Model 110 R
::::::::::::::::::::::
Typ | 2-dverové Coupé |
Motor | benzínový vodou chladený štvorvalec OHV umiestnený za zadnou nápravou |
Výkon | 45,6 kW |
Zdvihový objem | 1107 cm³ |
Pohon | vzadu |
Max. rýchlosť | 140 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h |
19 s |
Spotreba | 9 l / 100 km |
Vlastná váha | 805 – 880 kg |
Dĺžka | 4155 mm |
Šírka | 1620 mm |
Výška | 1340 mm |
:::::::::::::::::::::::
Model 130 RS
:::::::::::::::::::::::
Typ | 2-dverové Sport-Coupé |
Motor | benzínový vodou chladený štvorvalec OHV umiestnený za zadnou nápravou |
Výkon | 103 kW |
Zdvihový objem | 1289 cm³ |
Pohon | vzadu |
Max. rýchlosť | 220 km/h |
Dĺžka | 4020 mm |
Šírka | 1720 mm |
Výška | 1340 mm |
Video: