Prvá Škoda Felicia bola vyrobená v roku 1959 ako športový kabriolet a na trhu sa ponúkala do roku 1964. Škoda Felicia z roku 1959 bol jediný sériovo vyrábaný kabriolet automobilového výrobcu Škoda.
Felicia je malý automobil vyrábaný českou automobilkou Škoda Auto v rokoch 1994 až 2001. Názov Felicia bol prevzatý z kabrioletu z roku 1959 a mal znamenať renesanciu značky Škoda. Bol to prvý model, ktorý sa vyrobil po spojení značky Škoda Auto s nemeckým koncernom Volkswagen. Škoda Felicia nahradila model Škoda Favorit. Felicia mala vylepšený dizajn a používalo sa v nej viacero typov motorov, bola omnoho spoľahlivejšia ako Favorit. Felicia sa vyrábala vo viacerých výbavových variantoch, a to: LX, GLX, LXi, GLXi, LX 1.6, GLX 1.6, LX 1.9 D, GLX 1.9 D (typ 791), kde písmeno „i“ označuje motory 1,3 s výkonom 50 kW. Automobily s motormi 1.6 a 1.9 D boli vyrábané od roku 1995.
Felicia sa vyrábala ako päťdverový hatchback od roku 1994 a svojimi rozmermi patrila k najväčším a najpriestrannejším vo svojej triede. Automobil bol prvýkrát predstavený v októbri 1994 v Prahe. Felicia získala titul Auto roka 1994 v Českej republike. Škoda Felicia priniesla nielen na prvý pohľad viditeľné zmeny akými boli moderné zaoblené tvary a príjemný interiér, ale celkovo tento automobil znamenal evidentný kvalitatívny posun dopredu.
Škoda Felicia sa vyrábala aj ako päťdverové kombi od roku 1995, úžitkový pick-up od roku 1995, väčší úžitkový Vanplus a ako automobil Felicia FUN vyrábaný od roku 1997 do roku 2000.
V roku 1998 prešla Škoda Felicia faceliftom, ktorý zmenil tvar masky chladiča, farbu a tvar nárazníkov, prednú kapotu v štýle Škoda Octavia, nápis Felicia a tvar predných svetiel a hmloviek. Bola zlepšená antikorózna ochrana a zmenili sa aj rozmery. Automobil narástol do dĺžky o 28 mm na 3883 mm, kombi sa predĺžilo na 4237 mm. Táto modernizácia sa netýkala úžitkových variantov ani variantu FUN.
Škoda Felicia bola častou zložkou vozových parkov rôznych firiem a inštitúcií. Ako služobné automobily ich používali napríklad Česká pošta a Český Telecom. Felicie sa používali aj ako poslanecké vozidlá.
Výroba Škody Felicie bola zastavená 20. júna 2001 a jej nasledovateľom sa stala Škoda Fabia. Počas tohto obdobia bola Škoda Felicia bezkonkurenčne najobľúbenejším automobilom na československom trhu.
Technické parametre
:: hatchback 1.3 s výkonom 50 kW ::
Dĺžka | 3883 mm |
Šírka | 1635 mm |
Výška | 1415 mm |
Rázvor náprav | 2450 mm |
Celková hmotnosť | 1060 kg |
Priemerná spotreba paliva | 6.6 l/100 km |
Max. rýchlosť | 162 km/h |
Video: