Škoda 445 je automobil nižšej strednej triedy českého výrobcu AZNP Mladá Boleslav, ktorý sa začal vyrábať v roku 1957. V porovnaní so Škodou 440, nazývanou aj Spartak, má 445 silnejší motor s výkonom 33 kW a objemom 1221 cm3. Škoda 445 bola vzhľadovo takmer rovnaká ako 440. Škoda 445 sa odlišovala od Škody 440 maskou chladiča a nápisom na kapote z číslic 445, ktoré vytvorili „V“ nad lištou s nápisom Škoda.
Škoda 445 bola primárne určená na export a vyrobilo sa jej len 9375 kusov (440-tiek sa vyrobilo viac ako 75 000 kusov). 445 bola vyrábaná len v jednej farbe, za príplatok sa však dala kúpiť aj v dvojfarebnom prevedení.
Medzi pozitívne vlastnosti tohto automobilu patrí predovšetkým nízka cena, spoľahlivosť a úsporné vlastnosti, čím si Škoda 445 získala mnoho „priaznivcov“.
Škoda 440 sa začala vyrábať v roku 1955 ako náhrada Škody 1200. Výkon motora bol 29,4 kW, automobil dosahoval maximálnu rýchlosť 110 km/h. V priebehu výroby bola Škoda 440 modernizovaná po vizuálnej a aj po technickej stránke.
V roku 1958 pribudla na trh nová karosárska verzia, a to kabriolet Škoda 450. Tento automobil so svojim motorom s objemom 1089 cm3 dosahoval výkon 36,8 kW a maximálnu rýchlosť 128 km/h.
Škoda 440, 445 a 450 patrili medzi veľmi obľúbené automobily nielen v Československu, ale aj v zahraničí. Automobily boli exportované na Nový Zéland, do južnej Ameriky, ale aj do západnej Európy.
V roku 1959 došlo k modernizácii prednej nápravy a drobným úpravám karosérie a automobily od tohto momentu zmenili názov. Škoda 440 sa začala nazývať Škoda Octavia, typ 445 sa stal Škodou Octavia Super a verzia 450 sa nazvala ako Škoda Felicia.
Technické parametre
Dĺžka | 4065 mm |
Šírka | 1600 mm |
Výška | 1430 mm |
Rázvor náprav | 2400 mm |
Celková hmotnosť | 930 kg |
Priemerná spotreba paliva | 7.7 – 8 l/100 km |
Max. rýchlosť | 115 km/h |
Video: